Қала көшелеріндегі автокөлік жылдамдығын 30 км/сағ дейін төмендетсек қалай болады?
***

Қаланы барынша жайлы және қауіпсіз етудің жолы қандай?
Қалалықтардың өмірі мен денсаулығын сақтаудың жолы қандай?
Қаладағы зиянды шығарындылар мен шуыл деңгейін қалай төмендетуге болады?
Осы орайда, автокөлік кептелісі мәселесін қалай шешуге болады?

Осының барлығына бірден қол жеткізудің ең жылдам әдісі – қала көшелерінде автокөлік қозғалысының жылдамдығын шектеу болып табылады.

«Алматы қаласын 2025 жылға дейін дамыту бағдарламасы» мақсаттарының бірі – жылдамдық тәртіптемесін сағатына 30-50 шақырымға төмендете отырып апаттылықты азайту және жол қозғалысының қауіпсіздігін арттыру болып табылады.

Бұл шешім нақты сізге не ұсынатынын қарастырайық!
"Сіз кімсіз?"
Егер сіз әлі де күдіктенсеңіз (бұл қалыпты жағдай! өйткені, біз ұсынып отырған өзгерістер үйреншікті емес, ал ғылыми дәлелдер өз арамыздағы теріс ұғымдармен әрдайым бәсекелесе алмайды), қысқа бейнені көріңіз, онда біз кеңінен тараған дақпыртар туралы айтамыз – одан кейін сілтемені әлеуметтік желілерде достарыңызбен міндетті түрде бөлісіңіз!
Біздің ұсыныстар
Заңнаманы өзгерту – соның ішінде сағатына 10 шақырымды құрайтын "айып салынбайтын шек" туралы норманы одан алып тастау және жүргізуші куәліктерінің берілуін бақылауды күшейту, сондай-ақ жол қозғалысы ережелерін үнемі бұзушыларды жүргізуші куәліктерінен айыруды қарастыру.

Жобалау стандарттарын өзгерту және оларға әлемнің үздік тәжірибесінің ескерілуімен Vision Zero бейімделген шараларын енгізу.

Vision Zero қағидаттарын енгізу – ЖКО тәуекелін болдырмау үшін көшелердің профилін физикалық жолмен тарсформациялау (жолақтарды тарылту, қоғамдық көлік аялдамаларында қауіпсіздік аралдарын, жаяужол мүйістерін және антиқалташаларды, сондай-ақ бағдаршамдар мен жаяу өткелдерді қосымша жарықтандыру, жасанды кедір-бұдырларды орнату және трафикті тыныштандырудың басқа да әдістерін қолдану).

Жүргізушілердің, жаяу жүргіншілердің, велосипедшілердің және т.б. бір-бірін көру мүмкіндігін бұғаттайтын жарнама конструкцияларын демонтаждау ("көріну үшбұрышы").

Жылдамдық тәртіптемесінің бұзушылықтарын бейнетіркеу камераларының санын арттыру.
АЛМАТЫ ҮШІН "30 АЙМАҚ" ЕНГІЗУ БОЙЫНША ҰСЫНЫСТАР:
Сағатына 50 шақырым
Сағатына 30 шақырым
Сағатына 20 шақырым
Егер сіз жағдайды өзгертуге үлес қосқыңыз келсе, ресми органдарға шағымдану үлгісін жүктеп алып, e-otinish платформасы арқылы жіберіңіз.

Құжатқа сілтеме
Әлемдегі науқандардың үлгілері
Сағатына 30 шақырым және сағатына 40 шақырым кезінде тежеу жолының айырмасын бейнелейтін әлеуметтік плакат. Авторы және жылы белгісіз.

Тайланд әлеуметтік экспериментінің бейнесі. Жүргізушілерге сағатына 50 шақырыммен және сағатына 20 шақырыммен қауіпсіз жүргізудің айырмасын сезінуге мүмкіндік береді. Бангкок Көлік департаменті 2017

Сағатына 30 шақырым науқанына арналған Молдова бейнесі. Молдова автомобиль клубы 2021

Париждің сағатына 30 шақырым және сағатына 30 шақырым емес аймақтарындағы әлеуметтік белсенділіктің визуалдау күні. Salazar-Miranda, A., Heine, C., Duarte, F., Schechtner, K., Ratti, C. MIT, Senseable City Lab 2022

Бейне: Кептелістердің туындауына жылдамдық қалай әсер етеді. Бейнеде Urban Forum Kazakhstan маманы Диас Маратұлы симуляторда көрсету арқылы ағынның қозғалу жылдамдығының кептеліске әсерін айтып береді. Urban Forum Kazakhstan 2020

Сағатына 49 шақырым жылдамдықта жаяу жүргіншіні қағып кету бойынша краш-тест. Praxis Conference Pedestrian Protection 2018

Дүниежүзілік ЖКО құрбандарын еске алу күніне орай постерлер. Мәскеу көлік департаменті 2021
Біз Алматының ЖКО тәуекелдерін төмендету бағытын қолдаймыз, бірақ Қазақстанның барлық елді мекендерінде осылай болуы тиіс деп есептейміз.


Алматының үлгісі шешім қабылдайтын адамдардың осындай «түбегейлі» болып көрінуі мүмкін өзгерістерден қорықпауы тиіс екенін көрсетуі тиіс, өйткені, нәтижесінде көшелер барлығы үшін қауіпсіз болады.


Біздің науқанды қолдау үшін және Қазақстан қалаларын жайлы және қауіпсіз ету үшін – әлеуметтік желілердегі өз аккаунттарыңызда ол туралы айтып беріңіз!
Әдебиеттер тізімі

1. World Health Organization (2004) World Report on road traffic injury prevention; Global Designing Cities Initiative Design Speed

2. A. Bartmann, W. Spijkers and M. Hess (1991) 'Street Environment, Driving Speed and Field of Vision.' Vision in Vehicles III. Amsterdam: Elsevier; Streets for Kids (2020)

3. Speed Management (2006), Organisation for Economic Co-operation and Development, European Conference of Ministers of Transport

4. Maher / Atkins (2018) 20mph Research Study: Process and Impact Evaluation Technical Report; Emissions Analytics Speed demonisation

5. Why 30 km/h?, European Federation of Road Traffic Victims

6. Speed, emissions & health, The impact of vehicle speed on emissions & health: an evidence summary (2016)

7. Panis, L. et al (2006) Impact of 30KM/H Zone Introduction of Vehicle Exhaust Emissions In Urban Areas (Association for European Transport Impact of 30 km/h zone introduction on vehicle exhaust emissions in urban areas

8. Cooke et al (2019) Calculating the potential climate value of Non-Motorised Transport projects in African Cities UN Environment / Share the Road

9. Анна Сиприкова, Дарья Уткина, "Дети в городе: Исследование дружественности Алматы к ребенку" (2018) Urban Forum Kazakhstan

10. "Количество автомобилей в 2022 году выросло на 3,7%", Бюро национальной статистики Республики Казахстан

11. Асель Жакупова, "Казахстан теряет 330 миллиардов в год в ДТП" (2020), Деловой Казахстан
Ақпараттық серіктестер